Praktijk afspraken

We informeren u graag over onze huisregels. Deze regels stellen ons in staat onze werkwijze goed te organiseren en voorkomen misverstanden in de communicatie.

  • Het meenemen van het legitimatiebewijs (ID) met daarop het burgerservicenummer (BSN) is verplicht
  • Behandelingen vinden uitsluitend plaats op afspraak
  • In geval van pijn of afgebroken kies, verzoeken wij u om voor 10:00 uur contact met ons op te nemen. Zo kunnen we zo snel mogelijk voor u een plekje vrij maken in onze agenda.
  • Annulering van afspraken is tot 48 uur van tevoren mogelijk.
  • Bij het niet nakomen van uw afspraak of op het laatste moment afzeggen zijn wij genoodzaakt kosten in rekening te brengen voor de gereserveerde behandeltijd, behandelkamer en tandheelkundige team. Herhaling hiervan leidt uiteindelijk tot uitschrijving.
  • Bent u ziek op de dag van uw afspraak? Dan verzoeken wij u om dit begin van de dag om 08:30 door te geven.
  • Geef wijzigingen in uw persoons- en adresgegevens op tijd door aan ons.
  • Als de facturen niet op tijd worden betaald en er een incassotraject gestart dient te worden verlies u het recht op onze service om uw behandeling op factuur te mogen ontvangen en dient u direct na afloop van de behandeling te betalen.
  • Wanneer de factuur wordt overgedragen aan een deurwaarder is het niet meer mogelijk om een reguliere tandarts en/of mondhygiënist afspraak te maken. Wij kunnen u dan alleen behandelen bij een acute pijnklacht tegen directe betaling na afloop van de behandeling.
  • Bij behandelingen vanaf €250 ontvangt u van ons altijd vooraf een begroting.
    Voor behandelingen onder dit bedrag stellen we op verzoek uiteraard ook graag een offerte op. Transparantie vinden wij belangrijk, dus u mag altijd om een kostenoverzicht vragen.
  • Agressief gedrag, verbaal of anderszins wordt niet getolereerd.
  • Als u langer dan twee jaar niet bij ons bent geweest voor een periodieke controle, sturen wij u een herinneringsbrief. Wanneer hierop geen reactie volgt, kan dit uiteindelijk leiden tot uitschrijving uit onze praktijk.
  • Het is mogelijk dat een behandeling uitloopt door spoedgevallen die voorrang hebben. Het kan dat u hierdoor moet wachten tot u aan de beurt bent. De uitlooptijd is op geen enkele manier op de behandelaar te verhalen. U kunt ons helpen uitloop te voorkomen door 5 tot 10 minuten voor uw afspraak aanwezig te zijn.
  • Als extra service sturen wij onze patiënten twee keer voor hun afspraak een herinnering per e-mail. Dit is een gratis service die wij verlenen aan onze patiënten. Het kan voorkomen dat u deze e-mail niet ontvangt door een spamfilter. In dat geval gaat uw afspraak gewoon door zoals gepland. Aan deze herinneringsservice kunnen geen rechten worden ontleend.
  • Heeft u een klacht of ontevredenheid? Maak deze bespreekbaar. Meer informatie hierover vindt u hier.